Wednesday 25 September 2013

Hommage à Paul Kuhn...


..."den Mann am Klavier"  


 

"The man at the Piano" 

German singer, jazz pianist and band leader Paul Kuhn has died.



Musican Paul Kuhn performs at his As time goes by music tour night at the Theater am Gaertnerplatz on March 13, 2008 (Photo: Alexander Hassenstein/ Getty Images)

Paul Kuhn (12 March 1928 - 23 September 2013)
was a German jazz musician, band leader, singer and pianist.
He was the band leader of the SFB Big Band,
the orchestra of the Sender Freies Berlin, the TV-Station of West Berlin.

*

Fans of  "Paulchen" would know him, "the man at the piano,"

 

also for such hits as

"Ich hab noch einen Koffer in Berlin"


and

 "Es gibt kein Bier auf Hawaii" ("There's No Beer on Hawaii"),
 his television series "Paul's Party" and
the 1960 TV special "Hallo Paulchen" ("Hello Little Paul").

***
*

"Ich bin der Pia-Pianist vom Grand Hotel
und ich verlieb mich leider immer viel zu schnell
bei jedem Foxtrott, Bossa Nova oder Twist
hab ich im Geiste schon den ganzen Saal geküsst

Mach ich um kurz nach zehn Uhr meine erste Pause
bring ich in meiner Fantasie gleich zehn nach Hause
ja ich verlieb mich leider immer viel zu schnell
ich bin der Pia-Pianist vom Grand Hotel


Ich bin der Pia-Pianist vom Grand Hotel
doch für die alten Damen spiel ich viel zu schnell
und dennoch mögen mich die alten Damen sehr
ich bin zwar Pianist, doch kann ich noch viel mehr"....


Paul Kuhn - 1996

".....Ich sing die Lieder aus der guten alten Zeit
bewundere jeden Hut und jedes neue Kleid
Doch nur zum Tanzen spiel ich für sie viel zu schnell
ich bin der Pia-Pianist vom Grand Hotel

Ich bin der Pia-Pianist vom Grand Hotel
und darum trink ich auch so gern, doch viel zu schnell
wenn mir einmal ein Gast 'ne Flasche Wein spendiert
ist kurz danach die Katastrophe schon passiert

Nach fünf Minuten bin ich dann so gut wie voll
und alles was ich spiel, klingt dann nur noch nach Moll
ja alles was ich mach, geht leider viel zu schnell
ich bin der Pia-Pianist, der Pia-Pianist
der Pia-Pianist vom Grand Hotel"


***
*

He played all over the country and abroad
at such venues as the London Royal Festival Hall
and the late-spring Wiener Festwochen series in Vienna.

***
*

Paul Kuhn



Ausschnitte aus seinem Leben als Musiker 
1945 - 2003


Born in Wiesbaden, Kuhn helped to popularize Swing in postwar Germany,
starting by playing in US Army clubs after the end of World War II
and then getting a fixed Gig with the military broadcaster Armed Forces Network, the AFN.

 In the early 1950s, Kuhn was a member of the German All Stars,
which would go on to boast such great musicians as Max Greger and James Last.
He later served as the big band leader
for the former Radio Free Berlin and released numerous recordings.


Datei:Paul Kuhn - Der Mann am Klavier.jpg

*

Paul Kuhn Quartet - Route 66



***
*



*


Paul Kuhn Trio


Konzert mit dem Paul Kuhn Trio




am 4. April 2011 im Theaterstübchen in Kassel.

Paul Kuhn: der Mann am Klavier
Martin Gjakonovski: bass
Gregor Beck: drums

***
*

Mackie Messer - Mack the knife, 2012



Paul Kuhn, Hugo Strasser & Max Greger

***
*

He turned 85 in March
and had been scheduled to perform a Birthday Gala
 at a Jazz Festival in the North Rhine-Westphalia city of Leverkusen 
in November this year.


File:Paul Kuhn FFM13 001.jpg

 "in action"...March 10, 2013



 He had canceled several concerts earlier this year,
and by the beginning of September his health had worsened
and he had been placed in a care facility.
Monday, 23 September, Paul Kuhn died overnight.




Paul Kuhn


I grew up with his music and will miss him.


3 comments:

  1. Liebe Karin,
    ja viele *Große* gehen, die uns begleitet haben.

    Mein Sommer fand heuer in der Bretagne statt.
    Ich hoffe deine *Aufregungen* waren nicht (nur) unangenehmer Natur.

    Bis bald!
    ♥ Franka

    ReplyDelete
  2. I аm regular visitor, howw are yoս everyЬody?

    Tɦis article podted at tɦis site is atually fastidious.


    Ӎy paǥe :: music online playlist ()

    ReplyDelete

  3. Lots of info complete post I find a very good website for the maths tuition, You can visit this site.

    ReplyDelete